Idealne owoce z witaminą C

Zimowa dieta powinna być bogata w owoce i warzywa, dlatego że produkty te zawierają bardzo duże ilości witamin i składników mineralnych niezbędnych do prawidłowego rozwoju i utrzymania homeostazy naszego organizmu. Owoce, szczególnie te krajowe, zawierają zestaw niezbędnych substancji, które wspomagają nasze zdrowie. Zwolennicy diety związanej z konkretną lokalizacją przyznają, że każdy organizm najlepiej funkcjonuje wtedy, gdy zasilany jest produktami, które normalnie występują w strefie klimatycznej, w której mieszka dana osoba.

Dlatego również dla nas, mieszkających w środkowej Europie odpowiednim źródłem witamin powinny być owoce jagodowe. Są one uprawiane u nas od wieków, ponadto w bardzo wielu przypadkach wyrosną w stanie naturalnym, więc są całkowicie zaadoptowane dla naszej strefie klimatycznej. Borówki, jagody, maliny, a także inne owoce leśne mają bardzo duże ilości witaminy C witamina C jest bardzo silnym antyoksydantem, który zabija wolne rodniki i tym samym opóźnia procesy starzenia się komórek, a także całego organizmu. Borówki bogate w witaminę C mogą stanowić idealne źródło antyoksydantów w diecie zimowej. Należy je Oczywiście uprzednio zakonserwować, ususzyć bądź zamrozić. Straty składników pokarmowych, w tym straty cennej witaminy C będą nieznaczne, a mimo to będziemy mogli się cieszyć zimą perfekcyjnym smakiem zdrowych owoców, które zawierają składniki konieczne dla rozwoju naszego organizmu. Taka dieta na 100 procent przysłuży się również osobom, które prowadzą dietę odchudzającą.

Zobacz: owoce.

0 komentarzy

Zostaw odpowiedź

Musisz się zalogować aby móc komentować.

Używamy Gravatara w komentarzach - zdobądź swój własny!

XHTML: Możesz użyć następujące tagi: <a href=""> <b> <blockquote> <code> <em> <i> <strike> <strong>